2020 Heybemden 6 Öneri

Umut OFLAZOGLU
4 min readJan 24, 2021

--

2020’de tüm insanlık olarak yönetmeye çalıştığımız ve bir daha asla yaşamak istemeyeceğimiz süreçte birçok şey öğrendik, birçok şey denedik. Kimi zaman başarısız olduk kimi zaman ise güzel alışkanlık olarak hayatımızda yer etti. 2020 yılımı özetleyip 2021’deki süreçle ilgili planlarım ve bu planları uygulamaya koyarken siz değerli takipçilerime de önereceğim bazı şeyler şu şekilde:

2020 Heybem:

Kurumsal Hayat: 1,5 yıldır devam ettiğim Satış ve Proje Mühendisliği görevimden 2020 sonunda ayrıldım. Kariyerimde hep enerji sektöründeki firmalarda mesai biriktirmiş fakat İstanbul’a taşınırken farklı bir sektörü görmek adına perakende teknolojilerini denemiştim. Pandemi, sektör, ticari hayat, kariyer yolundaki hedefler ve tecrübe biriktirmek istediğim alanlar derken firmayla mutlu ve helalleşerek yollarımı ayırdım. Kendilerine de yine başarılar diliyorum.

Öneri #1: Farklı sektörleri, farklı şeyleri denemekten korkmayın. Yaşımız genç iken buna ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. Çünkü yeteneklerimiz ve kendimize uygun mesleği yapacak şekilde değil; başkalarının düşüncelerine ve medyatik etkilere göre büyütüldük. Kendimizi keşfetmek için iş başa düştü: Farklı işler denemek. Teraziye genel anlamda bakınca mutsuzluk ve boşa geçen zaman ağır basıyor ise tebdili mekânda ferahlık vardır 😊

Girişimcilik: Bu konu sürekli takipçisi olduğum ve bir gün ben de girişimci olacağım dediğim bir konumda. Kendimi doğru zaman için hazır hissetmediğim, geçim kaygısını da çektiğim zamanlarımda sürekli ertelediğim bu süreçle ilgili temelleri atıp kurumsal hayatımla paralel götürdüğüm işler oldu. Hiç para kazanmasam da heyecanımı törpüleyecek, beni tatmin edecek süreçler idi. Bu kadar dinamik olmayı sevince, yerinizde duramıyorsunuz 😊

Öneri #2: Hiçbir zaman geç değil. Fakat etrafıma bakınca bazı arkadaşların sırf girişimciyim demek için girişimcilik çatısı altına girmeye çalıştığına çokça rastlıyorum. “Outliers” ı okumayanlar için oradan da edindiğim bir yorumu sizinle paylaşayım: Çok çalışmak ve sunulan fırsatlar, başarımızı direkt olarak etkileyen faktörler. Çok çalışmak kısmını aynı zamanda fırsat yaratmaya ve kendinize yatırım yapmaya ayırdığınız takdirde, doğru zaman gelince başarılı olabileceğinizi asla unutmayın. Ha bir de, Linkedin’de orada burada gördüğünüz çoğu şeyin sadece medyadik olduğunu ve içinin boş olma olasılığının da yüksek olduğunu unutmayın lüften. Uzmanlık dediğiniz olay, tecrübe ister. Tecrübe ise başarı için büyük bir nimettir, tecrübe her şeydir. Tecrübe biriktirin 😊

Öğrenci Mentorluğu: Bu sene Kalite ve Verimlilik Kulübü ile, IEEE ‘nin Young Professionals Bünyesinde yaptığım mentorluk faaliyetlerim oldu. Tanıştığm menteelerimin gelişimlerini hayranlıkla izliyorum.

Öneri #3: Sizden daha tecrübeli insanlardan alacağınız, hayatınıza uygulayacağınız birçok konu ve bu mentorları bulabileceğiniz birçok platform var. Kullanın. Hiç mi bulamadınız, Linkedin’den bir mesaj atın, geri çevirmeyecek insanlar olduğuna eminim 😊

Blog : Medium’da yazıyorum. 2020 benim için bu konuda başarısız hissettiğim ama bundan da ders çıkardığım bir yıl oldu. Bunu bir üst safhaya taşıyarak kendi domainimi aldım. www.umutoflazoglu.com u yakında devreye alıyorum, oraya da beklerim 😊

Öneri #4: İçerik üretmek, yazmak, paylaşmak, iz bırakmak insanlığa birey olarak katacağımız en büyük değerlerden. Bir yazınızı okuyup ilham olacak 1 kişinin bile olması, onun hayatının değişmesi ve hikayesinde yer almanız… Bir düşünün ve hemen Medium’a kaydolun derim. Tabi bu yazıyı bitirince 😊

Diğer :

Yetkin Gençler: 1 sezon boyunca yaptığım takım liderliği bana çok kıymetli insanlar kazandırdı. Ekip çalışmalarında göreceğimiz birçok problemi, tartışmayı, insan tipini de tekrar gözlemleme fırsatım oldu ve 1 senelik yolculukla bu serüveni noktaladım.

Öneri #5 : Yetkin Gençler çok öğretici bir eğitim programı. Sürecine asil olarak seçilmediyseniz youtube kanalından dersi canlı takip edebilir ve hatta sorularınızı yöneltebilirsiniz.

Okuma: Hayatımın en çok okuduğum yılı idi. Klasiklerden iş yaşamına tarihten ekomoniye döne döne öğrenme hazzını yaşadığım bu yılda okumayınca neler kaçırdığımızı bir daha anladım.

Öneri #6: Klasiklerde Budala. Düşündürücü kitaplarda Blink ve 59 saniye. Daha çok kitap önerisi için @umutoflazogluofficial instagram hesabını ziyaret edebilirsiniz.

Gelelim 2021’e:

Kurumsal Hayat: Yenilenebilir enerji sektörüne geri döndüm. Satış ve Proje tarafından devam. Güneş, Rüzgar, Biyokütle, Hidro vb birçok konuda çalışmalar yapıyoruz.

Girişimcilik: Co-Influencer’ın kurucu ortaklarından olmanın mutluluğunu yaşıyorum. Büyüme ekibinin başındayım ve şu an için 3 tane çok aktif takım arkadaşım var. Onlara da buradan selamlar.. Aleyna, Ede ve en miniğimiz Serra’ya… Ne yapıyoruz derseniz, www.coinfluencer.co ‘ ya 1 dk boyunca bakabilirsiniz…

Umut Oflazoglu Markası : Domain imi aldım, kurumsal instagram hesabımı açtım. Tecrübe biriktirdikçe, kişisel markamı da geliştirmek için çabalıyor olacağım. Kendi markanızı geliştirmek için siz ne yapıyorsunuz? Hemen başlayın!

Blog: 2021’in ilk blog yazısı… Bu sene daha çok aktif olacağıma kendime söz verdim.. Umarım siz değerli okuyucularımın da seveceği konulara değinebilirim.

Mentorluk : Bu sene sadece Kalite ve Verimlilik Kulübü ve kendi belirleyeceğim kişilere mentorluk yapma planım var. Aslında artık biraz da, öğrenci mentoru yetiştirmeye çalışacağım.

Yüksek Lisans: Artık bir master öğrencisiyim. Hem de çok istediğim bir okulda :) İTÜ ‘ye yolu düşen olursa beklerim…

Şimdilik bu kadar, bir dertleşelim, hayatlarımızda neler olup bitiyor paylaşayım istedim, anlatmak isteyen var ise, Linkedin’den iletişime geçebilirsiniz.. Dinlemekten mutluluk duyarım.

Sevgiyle kalın,

Umut OFLAZOGLU

--

--